ajax loader

שאלה מס’ 1. ספינתך מפליגה בקורס מצפני C.C=190° ,גובה עין צופה 9 מטר, בזמן התגלות מגדלור START POINT על האופק (1300) נלקח תכווין מצפן C.B=320°. מצא את מיקום הספינה בשעה 13:00. שאלה:

שאלה מס’ 2 ספינתך נמצאת באתר 49° 04’N, 002° 09’W שוקע הספינה 3 מטר.הינך מתבקש להגיע לאתר 48° 44’N, 002° 07’W בדרך הקצרה ביותר בשני מקטעים טווח הבטיחות 1 מייל מכל מכשול ניווט.
1. מצא את שני הקורסים.
2. מהו אורך ההפלגה הכולל?

שאלה מס’ 3. בשעה 08:00 ספינתך נמצאת בטווח של 12 מייל דרומית ל BILL OF PORTLAND הספינה צריכה להגיע בשעה 12:00 לאתר הנמצא בטווח 12 מייל צפונית למגדלור HAGUE באזור זרם 180°/3K.
1.מצא את הקורס על מנת להגיע בשעה 12:00 (CTS).
2. מצא את מהירות הספינה ביחס למים.
שאלה מס’ 4. בשעה 12:30 תכווין המעבר בין מגדלורWOLF ROCK ומגדלור LONGSHIPS היה במצפן המגנטי C.B=025° . הקורס האמיתי של ספינתך T.C=100° מהירות הספינה 9 קשר.בשעה 15:30 תכווין מצפן למגדלור LIAZRD POINT היה C.B=001°.
I. חשב את שגיאת המצפן.
II. מצא את אתר הספינה בשעה 15:30.
(לצורך פיתרון השאלה טבלת דויאציה לא אמינה).
שאלה:

שאלה מס’ 5. בשעה 02:30 נקבע אתר הספינה על ידי שני טווחים במכ”ם,VIERGE=15M ,DE BATZ=15M . מאתר זה הספינה צריכה להגיע לאתר הנמצא בטווח 12 מייל מערבית למגדלור LES HANOIS, באזור נושבת רוח מכיוון NW הגורמת לטרידה של 5 מעלות.
חשב את קורס המצפן של ההפלגה על מנת להגיע ליעד.

שאלה מס’ 6. בשעה 10:00 ספינתך מפליגה T.C=020° במהירות 6 קשר,תכווין יחסי למגדלור TREVOSE היה 030°. בשעה 12:00 המגדלור היה ברוחבית לספינה. מצא את אתר הספינה בשעה 13:00.

.

תשובה מס’ 1:

 

 

E W
T.BRG C.ERR C.BRG
319° 1°W 320°

שגיאת המצפן היא °W1 לכן התכווין המצפני יתוקן:

 

חישוב הטווח ע”פ נוסחת גובה צופה:
שורש ריבועי של 9 ( 3 )* 2.1 = 6.3M לחישוב זה נוסיף את החישוב עקב גובהו של המגדלור
שורש ריבועי של 62 ( 7.8 ) * 2.1 = 16.5M
לכן הטווח למגדלור יהיה 22.8M
מיקום הספינה יינתן ע”י פיקס כיוון טווח בנק’ 49° 56’ N 003° 16’ W

1

תשובה מס’ 2:

     היציאה לכיוון כללי מזרח אפשרית, אך היא המסוכנת שביניהן מה גם שבשני לגים אנו יורדים מטווח הבטיחות למכשולי הניווט! היציאה מערבה בטוחה יותר וקצרה יותר! ולכן נבחר בה.
הלגים שיבוצעו: יציאה על קורס
249° לטווח 12 מייל סיבוב לקורס 139°טווח 12 מייל.
אורך ההפלגה הכולל הוא 32 מייל.

22

תשובה מס’ 3:

לאחר שנעלה את המיקומים הרלוונטים למפה, נמדוד את ה – COG בין שתי הנקודות, 142°, טווח ההפלגה הוא 30 מייל, מכיוון ששעת היציאה ושעת ההגעה ידועות לנו נוכל לחשב את ה – SOG
30 מייל לחלק ל – 4 שעות = 7.5 קשרים.
כעת נפנה לפתרון הוקטורי כאשר ווקטור הזרם נתון לנו,למעשה אנו מחפשים את הווקטור שכיוונו מייצג את ה – T.C = C.T.Sוגודלו מייצג את מהירות הלוג, מהירות ביחס למים.
שני הווקטורים הידועים לנו COG\SOG ווקטור הזרם מחוברים “ראש בראש” למעשה וקטור ה – COG הוא תוצר של ווקטור ה – T.C + ווקטור הזרם! לכן עלינו להשלים את ווקטור ה – T.C כך שייצא ממרכז השושנה (תחילת ווקטור ה – COG) לכיוון בסיס ווקטור הזרם!
לאחר מדידת כיוונו שמייצג את ה – T.C = 123°, גודלו שמייצג את מהירות הלוג (יחסית למים) 5.5 קשרים!

33

תשובה מס’ 4:

נמדוד ע”ג המפה את כיוון תכווין המעבר, וע”י השוואתו לתכווין המצפני מגלה ישירות את שגיאת המצפן.

E W
T.T.BRG C.ERR C.T.BRG
016° 9°W 025°

 

 

אם כן שגיאת המצפן הינה 9°Wנתקן את התכווין המצפני

E W
T.BRG C.ERR C.BRG
352° 9°W 001°

 

כעת נתפנה להרצת התכווינים, נריץ את המגדלור (איזה שרוצים) ע”פ נתוני התנועה שלנו לקורס 100° במשך 3 שעות במהירות הנתונה 9 קשרים, לטווח 27 מייל, למיקום זה נעביר את התכווין המוקדם (016°) שכעת נכון לשעה המאוחרת, ונקבל את מיקומנו בשעה המאוחרת, 15:30.
על אף שלא שאלו עלינו לשרטט את הנתיב לאחור ולהציג את מיקומנו בשעה  12:30ע”ג  המפה.
כמובן יש לציין בתשובה כי אנו נכנסים לנתיב תעבורת שייט.

44 (1)

תשובה מס’ 5:

          ראשית נשים את מיקומנו ב- 02:30 ונק’ היעד שלנו, ע”ג המפה, כעת נמדוד את ה – COG  מנק’ המוצא לנק’ היעד, הקורס הנמדד COG = 057° כעת נתהה על קנקנה של הרוח הצפון מערבית שרוצה להוריד את החרטום שלי ימינה, על כן עלי להתנגד לרוח ולהפנות את החרטום שלי שמאלה 5 מעלות על מנת להגיע ליעד! (שאלה אקטיבית) על כן ה – T.C  שלי יהיה TC = 052°

כעת כל שנשאר לי לעשות הוא לרוץ על הטבלה:

55

 

 

E W
T.C VAR M.C DEV C.C
052° 6°W 058° 2°W 060°

תשובה מס’ 6:

         נחשב את התכווינים האמיתיים ע”פ ה – T.C

  1. תכווין ראשון T.C + 030° = 050°
  2. תכווין שני T.C + 090° = 110°

כעת נתפנה להרצת התכווינים:
נריץ את המגדלור לקורס 020° במשך שעתיים ל 12 מייל, למיקום זה נעביר את התכווין המוקדם (050°) שכעת נכון לשעה המאוחרת, ונקבל את מיקומנו בשעה המאוחרת,12:00.
על אף שלא שאלו עלינו לשרטט את הנתיב לאחור ולהציג את מיקומנו בשעה 10:00 ע”ג  המפה.
בכדי לקבל את מיקומנו בשעה 13:00 נמשיך את נתיב ההפלגה על כיוון 020° לעוד שעת הפלגה, 6 מייל.
מיקום זה הוא כמובן D.Rוהוא, 50° 41’ N, 005° 09’ W.

66


Contact Image

פרטי התקשרות

כתובת

סניף יפו: נמל יפו 10, תל אביב - יפו
סניף הרצליה: מרינה הרצליה בניין המנהלה קומה ראשונה

טלפון/פקס

טלפון: 077-2120366
פקס: 077-2120367

אימייל

[email protected]

Contact Thumbnail

צרו קשר

Call Now Button Top
שינוי גודל גופנים
×