שאלה מס’ 1 בשעה 20:00 מדדת תכווין מעבר למגדלורים Start point ו – Berry תכווין מצפני 215 כמוכן מדדת טווח ל – Berry 7 מייל, מהירותך 8 קשרים,
מתי תראה את מגדלור Hill of Pórtland ברוחבית ובטווח 7 מייל?
מה יהיה קורס המצפן?
שאלה מס’ 2 בשעה 07:00 מדדת תכווין למגדלור I´ll de Vierge T.brg = 180 בשעה 0830 מדדת שוב תכווין למגדלור I´ll de Vierge T.brg = 212, הנך מפליג ב – TC = 090°, מהירותך 6K. באזור רוח דרומית הגורמת לטרידה של 5 מעלות.
מה מיקומך בשעה 08:50?
שאלה:
שאלה מס’ 3 בשעה 20:20 מיקומך ע”פ ה – GPS: Lat 48°49.5’N Long 001°56.5’W.עלייך להגיע לנק’ הנמצאת 7 מייל צפונית למגדלור Les Heaux בשעה 0040 למחרת! באזור זרם 130°/2K.
א. מה ה- CTS?
ב. מה מהירותך ביחס למים?
שאלה מס’ 4 אתה נמצא על קו הוריאציה W8, באיזה שנה תתאפס הוריאציה במיקומך?
שאלה מס’ 5 בשעה 1700 מדדת טווח 18 מייל למגדלור Pte de Barfleur, בשעה 2000 מדדת טווח 30 מייל למגדלור C.d’Antifer, הנך מפליג ב TC = 090°, מהירותך K7.
מה מיקומך השעה 2100?
שאלה מס’ 6 אתה יוצא ממצוף המגדלור מע’ ל- Trevose בדרכך לנק’ הנמצאתmile 200/7.5 מאניית
המגדלור St. Gowen SHS ברוח נגדית, הנך מפליג במפרשית המחדדת 40 מעלות לרוח
מהירותך 10 קשרים, עלייך להגיע ליעד ב – 5 לגים יצאת במפנה ימני בשעה 1000
מתי תגיע?
תשובה מס’ 2:
שאלת הרצת תכווינים קלאסית, ראשית נשים את התכווין המוקדם על המפה T.brg = 180לאחר מכן נריץ את המגדלור למשך שעה וחצי במהירות 6 קשרים לטווח של 9 מייל. שימו לב כי עלינו להתחשב בטרידה שנגרמת ע”י הרוח הדרומית
לכן TC = 090°, בעוד הרוח מעלה את החרטום 5 מעלות מעלה ל- COG = 085°, כעת נעביר את התכווין המוקדם למיקום החדש של המגדלור, נשרטט את התכווין המאוחרT.brg = 212, ונקבל את הפיקס המאוחר של 0830, נריץ לאחור רק בשרטוט ונמשיך עוד 2 מייל קדימה ( 6 קשרים ב- 20 דק’) כיוון שביקשו מה מיקומך בשעה 08:50?
תשובה מס’ 3:
ראשית נשים את שני הפיקסים על המפה, נחבר בקו ביניהם ונמדוד את כיוון הלג ואורכו,
כיוון הלג 285 ואורכו 47 מייל, אם כן אם יצאנו ב- 2020 והגענו ב- 0040 למחרת עשינו דרך של 47 מייל ב- 4:20 שעות (4.333 שעות) מהירותנו 10.84 קשר.
נשים לב שזוהי שאלת זרם שכן הזרם נתון לנו בצורת ווקטור, זרם שזורם לכיוון 130 בעוצמה של 2 קשרים! .
בפתרון זה עבדנו בסקלה של 1:4 כלומר אורך הווקטורים הוארך פי 4 על מנת להשיג דיוק רב יותר לכן ווקטור הזרם יופיע בשרטוט באורך 8 מייל (4*2=8).
את ווקטור הזרם נחבר ראש בראש לוקטור ה – COG\SOG .
עלינו לקצר גם את וקטור ה- COG שיתאים לקנה המידה פי 4, לכן אורכו יהיה 43.4 מייל, כל שנשאר הוא לסגור את המשולש עם הצלע החסרה צלע ה- TC וה- LOG
ולמדוד מהמפה T.C = C.T.S = 288°
גודל הוקטור 50 מייל בקנה מידה של 1:4 ייתן לנו 12.5 קשר מהירות לוג (ביחס למים)
תשובה מס’ 4:
בחישוב מתמטי פשוט, נבין כי כל 12 שנה יורדת לנו מעלה! לכן 8 מעלות יירדו
ב- 8*12=96 שנה , כיוון שהמפה נכונה ל- 1975, עלינו להוסיף לשנה זאת 96 שנה בפועל הוריאציה תתאפס שם בשנת 2071.
תשובה מס’ 5:
ובכן, זוהי שאלת הרצת טווחים קלאסית לכן לא נרחיב במילים ראשית נשרטט את מעגל הטווח המוקדם 18 מייל, נריץ את המגדלור ל-21 מייל על קורס 090. נשרטט את המעגל המוקדם שוב שנכון כעת לשעה המאוחרת. כעת נשרטט את המעגל המאוחר 30 מייל ונחפש חיתוכים, החיתוך שמחוץ למפרץ הגיוני הרבה יותר שכן זה בפנים ברגע שנריץ לאחור ייפול קרוב מאוד למכשולי ניווט קרוב לחוף.
תשובה מס’ 6:
ראשית נסמן את הפיקס על גבי המפה. לאחר מכן נמדוד את המרחק בין שתי הנקודות.
המרחק הנמדד – 59M. כיוון הרוח 020, לכן קורסי ההפלגה הם
מפנה ימני – 060°.
מפנה שמאלי – 340°.
מכיוון שנתבקשנו לבצע את ההפלגה ליעד ב-5 מפנים, נחלק את הטווח ל- 4 (59/4=14.75M), כך שחציית הקו המחבר בין שני האתרים תבוצע כל פעם באחד מרבעי המרחק. בצורה הבאה:
לג א’ – 340/10M.
לג ב’ – 060/20M.
לג ג’ – 340/20M.
לג ד’ – 060/20M.
לג ה’ – 340/10M.
סה”כ – 80M (סה”כ המרחק שעברנו).
עכשיו כשחשבנו את המרחק שעברנו, אנו יכולים לחשב את סה”כ זמן ההפלגה:
80M / 10k = 8h
זמן הגעה – 10:00 + 8 = 18:00