ajax loader

מנקודת המבט של עופר…(תודה לעופר!)

17 ליטר ללימסול. כל השאר על מפרשים. כיוון 332, לג אחד. ההגה האוטומטי כמו ילדה ביבבה חרישית מנהג אותנו לתוך הים. רוח מערבית בין 10-20 קשרים, רבקה בהטיה ימנית כל השיוט. ים גבה גלי למתחילים. חנן עתיר זכרונות, זקן החבורה, לא מפסיק לדבר. יהודה חולה במחלת ים, עמית נקוע רגל חולה כבר מליל הסדר, יוסי ישן 23 שעות מתוך ה-27 ללימסול, התעורר כדי לתפוס דג חרב יפהפה. הדג שוחרר.

איל סקרן, לומד, לוקח את ההגה מאוטומט לידני, שומר על שפיות בלילה לא קל. טוביה איש טוב לב, אוהב ים, מנצל את הזמן למנוחה, בין לבין מספר סיפורים משלו.

בבוקר עלתה טונה בחכה. העלו לירכתיים, ניקו, שטפו, קשרו לסירה מאחור, שתשאר טריה. לא עבר זמן ורק החוט נשאר…

על היבשה אנחנו עולים במרינת סנט רפאל.

בלימסול עוד לא החלה העונה. עיר תיירותית מתעוררת מתנומת החורף, ברקע משבר כלכלי ואי-ודאות לגבי ההמשך. בערב ארוחת דגים בכפר קרוב.

למחרת זמן סוף חוף 24:00, יוצאים לתוך ים שקט, קורס 148.

באשמורת תיכונה יושב על ההגה עם יהודה, איש משפחה רב פעלים, מרשים, מדבר בצמצום ובבטחה. בבוקר עוד טונה, הפעם עמית דואג לקצוץ אותה לפילטים אדומים מבעוד מועד. בצהריים סביצ׳ה ונתחים מטוגנים קלות בשמן. מעולה!

רוח צפונית, גבית, מפנה שמאלי, שוב הטיה ימנית, שוב מפעילים את המנוע רק כדי לטעון את מצבר הצרכנים, רבקה גולשת על הגלים.

בערב עמית לוקח את ההגה לשעה קלה, הרבה יותר טוב… טוביה מספר על חברו עמוס. מתקרבים לישראל, מאמתים נתונים בקשר, קו חיפה, מקדימים את הזמן. ברדיו חיילת קוראת לנו, משיבים, היא לא שומעת… אני נרדם בתא של מגריסו.

הים מתמתן, דבור משלנו מגיע לאשר את כניסתינו לטריטוריה. 6:00 שוב ביבשה – הרצליה. ביקורת דרכונים, והביתה… שאר החבורה ממשיכה לנמל הבית ביפו. עכשיו לנוח…

חוויה גדולה!

דבר הסקיפר (תודה לעמית הרי)

לרנקה, לימסול, לאן הפעם? החלטתי לגוון, עברה כמעט שנה מאז ביקרתי בסנט רפאל,  המרינה השוכנת למרגלות המלון בפאתי לימסול.

מתחילים בהכנותבדיקת היאכטה עוברת חלק ללא תקלות

אני מכין רשימת קניות ורושם לעצמי לא לשכוח הרבה ירקות ופירות, אייל צמחוני

בכל הפלגה אני יודע היטב שהחבר’ה, הדינמיקה, השיחות, הן שיהפכו גם את ההפלגה הזאת לחוויה חד פעמית. והכי חשוב שיהיה מספיק אוכל, כדי שכולם יהנו…

תחזית מזג האוויר נראית הפכפכה, לפחות 2 מטרים גלים,  60 מעלות משמאל לחרטום לא סערה, אבל לא נעים… ואני כבר צריך להחליט, יוצאים או לא?

לפחות התחזית לדרך חזרה נראית מבטיחה! ים פלטה ורוח גבית טובה!

אני מחליט לצאת. אין סכנה אבל אולי יהיה קצת לא נעים.

נפגשים ביפו, ב- 05:00 בדיקות מנוע, “בילדג'” יבש, מדליקים מכשירים ויוצאים!

לפני שיוצאים אני מחליט לחתוך סלט יווני ולטגן ביצים מקושקשות. כדאי לאכול  את ארוחת הבוקר עוד במרינה (בחוץ יש לפחות 2 מטר גלים) כולם רעבים ובחוץ יהיה לא נעים לאכול.

משחררים חבלים ויוצאים לדרך, 172 מייל ללימסול.

בכל הפלגה, מהקצרה ביותר ועד להפלגה ארוכה אני לומד משהו חדש, על עצמי, על הים, על אנשים. ההתמודדות עם הים לא פשוטה לפעמים.

הים מכריע אנשים גדולים וחזקים. כל אחד מתמודד אחרת.

יש כאלה שישנים, אחרים מוצאים פינה ולא זזים ממנה.

גובה הגלים בדרך ללימסול היה בממוצע 2.5 מטר. רוח צד מפנה שמאלי בעוצמה של בין 15-20 קשר גרמה ל- REBECCA לחתוך את הגלים במהירות ממוצעת של כמעט 7 קשרים,  לפחות נגיע מוקדם.

לילה, האי השכן הולך ומתקרב, משמרת מעניינת, הרבה כלי שייט מקיפים אותנו. המאור הקטן במלוא הדרו.

סוף סוף הגענו, נקשרנו לרציף והתחלנו לדאוג ל- REBECCA, קצת ניקיונות והולכים         לעשות מקלחת טובה כדי להוריד את המלח שצברנו במשך 28 שעות הפלגה.

בכל מרינה שביקרתי בה בעשר השנים האחרונות, אני משתדל לזכור לפחות מקום אחד שחייבים לחזור אליו.אני לוקח את החבר’ה למסעדת דייגים משובחת בכפר הסמוך, “זיגי” ואנחנו צונחים לישון, כל היום למחרת פנוי לנו כדי לראות את העיר לימסול.

בחצות יוצאים חזרה, הים לטובתנו, רוצה לתקן את הרושם שעשה בהלוך. הזמן בים, בלילה, עם מראה הכוכבים המרהיבים האלו למעלה מדהים כל פעם מחדש. אנשים טובים סביבי, 28 שעות עוברות בכיף ואני מסמן ביומן עוד חוויה ל”סיילור”, לאנשים הטובים שחלקו איתי את הדרך וגם לי. נתראה בהפלגה הבאה.

חברים יקרים הקיץ לפנינו ואתו המון הפלגות במקומות קסומים. לפרטים נוספים 0772120366