שאלה מס’ 1. תשלובת:
א.מחוברת אחרי מיסב הלחץ לכיוון המים.
ב.מאפשרת תנועת כלי השייט אחורה וקדימה.
ג.הופכת את כיוון סיבוב המנוע.
ד.מסתובבת מהר יותר מהמנוע.
שאלה מס’ 2. מצערת מנוע (טרוטל) מחוברת:
א.למנוע ולגיר.
ב.אך ורק לגיר.
ג.למנוע.
ד.ניתן לנתק בין המנוע לגיר ולכל אחד לחבר מצערת.
ה.תשובות א ו ד נכונות
שאלה מס’ 3. באיזה מושגים נמדד מדחף:
א.קוטר + פסיעה.
ב.קוטר.
ג.פסיעה.
ד.משקל.
שאלה מס’ 4. הפסקת מנוע דיזל בשיגרה.
א.ע”י הפסקת החשמל לפלגים.
ב.סגירת משאבת השמן.
ג.סגירת משאבת ההזרקה.
ד.סגירת משאבת הג’בסקו.
שאלה מס’ 5. הפסקת מנוע בנזין בשיגרה.
א.ע”י הפסקת החשמל לפלגים.
ב.סגירת משאבת השמן.
ג. סגירת משאבת ההזרקה.
ד.סגירת משאבת הג’בסקו.
שאלה מס’ 6. סל”ד מנוע נשלט בצורה אוטומטית ע”י:
א.ידית מצערת(טרוטל).
ב.משאבת ההזרקה.
ג.ווסת הדלק.
ד.מערכת היגוי אוטומטי, בהתאם למצב ים.
שאלה מס’ 7. הגנה קטודית פאסיבית מהווה:
א.הגנה כנגד קורוזיה על המדחף.
ב.הגנה ע”י קירוב של מתכת בעלת פוטנציאל חשמלי גבוה.
ג.הגנה כנגד קורוזיה על גוף הסירה.
ד.הגנה ע”י הזרמת זרם חשמלי.
שאלה מס’ 8. מופיע תחליב בשמן, המשמעות?
א.מים בשמן.
ב.דלק בשמן.
ג. מים בדלק.
ד.אוויר בשמן.
תשובות:
שאלה מס’ 1: ב’ | שאלה מס’ 2: ה’ | שאלה מס’ 3: א’ | שאלה מס’ 4: ג’ | שאלה מס’ 5: א’ | שאלה מס’ 6: ג’ | שאלה מס’ 7: ב’ | שאלה מס’ 8: א’