ajax loader

תרגיל מס' 1 הכרת המפרשית ושושנת הרוחות

שאלה מס’ 2 מהם ירכתי היאכטה:
א. חלקו האחורי של כלי השייט
ב. חלקו הקדמי של כלי השייט.
ג.החבל שמחזיק את מפרש החלוץ.
ד. אף תשובה אינה נכונה.

שאלה מס’ 3 . במהפך:
א.המנור יעבור כשחרטום הסירה יהיה מול הרוח.
ב.המנור יעבור לאט לאט לצד השני.
ג.המנור יעבור במהירות לצד השני.
ד.המנור לא עובר צד אבל החלוץ כן.

שאלה מס’ 4. מהו “סקונר”?
א. כלי שייט עם שני תרנים הקדמי גבוה והאחורי נמוך.
ב. כלי שייט עם שני תרנים האחורי גבוה והקדמי נמוך.
ג. כלי שייט עם שלושה מפרשים. חלוץ,ראשי ומאסף.
ד.אף תשובה אינה נכונה.

שאלה מס’ 5. כשהרוח דרומית סירה שמפליגה מזרחה היא:
א.ברוח קדמית מפנה שמאלי.
ב.ברוח קדמית מפנה ימני.
ג.ברוח צד מפנה שמאלי.
ד.ברוח צד מפנה ימני.

שאלה מס’ 6 מפרשית המפליגה ברוח קידמית:
א. נעה ע”י כח הדחף.
ב. נעה ע”י כח הלחץ.
ג. נעה ע”י כח העילוי.
ד. תשובות א+ג נכונות.

שאלה מס’ 7. כשהרוח דרומית סירה שמפליגה דרומה היא:
א. ברוח קדמית מפנה שמאלי.
ב. ברוח קדמית מפנה ימני.
ג. מפרשיה מנופנפים והיא לא יכולה להפליג.
ד. ברוח צד מפנה ימני

שאלה מס’ 8 . מהו topping lift?
א. מעלן ראשי
ב. מחזיק את המנור כלפי מטה.
ג. מחזיק את הקצה של המנור כלפי מעלה.
ד. מעלן דגל אחורי

תשובות:

שאלה מס’ 1: א’ | שאלה מס’ 2: א’ | שאלה מס’ 3: ג’ | שאלה מס’ 4: ב’ | שאלה מס’ 5: ד’ | שאלה מס’ 6: ג’ | שאלה מס’ 7: ג’ | שאלה מס’ 8: ג’

תרגיל 4 - חבלים,כבלים ,גלגילות, תמרון כלי השייט.

שאלה מס’ 2 מדחף ימני:
א. הסחה ימנית.
ב. הסחה שמאלית.
ג. הסחה שמאלית חרטום פונה ימינה(בתנועה לאחור).
ד.הסחה שמאלית חרטום פומה שמאלה(בתנועה לאחור). שאלה:
שאלה מס’ 3. כבל 7*19 הוא כבל:
א.כבל שקוטרו 7 מ”מ עם 19 עיקרים.
ב.כבל שרדיוסו 7 מ”מ עם 19 חוטים.
ג.כבל שקוטרו 19 מ”מ עם 7 עיקרים.
ד.כבל עם 7 עיקרים ו- 19 חוטים.

שאלה מס’ 4 איזה משפט נכון?
א. פוליפרופילן עשוי מצמח האגבה שגדל בברזיל.
ב. חבל סיזל חזק פי שתיים וחצי מחבל ניילון
ג. חבל ניילון חזק פי שתיים וחצי מחבל מאנילה
ד. חבל פוליאסטר צף טוב יותר מפוליפרופילן

שאלה מס’ 5 מה תפקידו של בלם ירכתיים.
א.מניעת תנועה אחורנית של היאכטה.
ב. מניעת התרחקות מהרציף.
ג. מניעת תנועה קדימה של היאכטה.
ד. הרחקה מהרציף.

שאלה מס’ 6. אתה עוגן עם עוגן ברוס ורוצה להפליג במפרשים במפנה שמאלי, דרך איזה דופן תימשך אל העוגן?
א.דופן שמאל.
ב.דופן ימין.
ג.מהחרטום.
ד.אהיה חייב בכל מיקרה להניע מנוע ולסובב את הספינה.

שאלה מס’ 7 מה עושים כאשר עוגן ספינתך נגרר?
א.שחרור נוסף של משך העוגן.
ב.הרמת העוגן ועגינה מחדש באותו מקום או במקום אחר.
ג.עגינה בעזרת שני עוגנים.
ד.הכבדה של העוגן בעזרת שרשרת.
ה.כל התשובות נכונות.

שאלה מס’ 8 מתי תעדיף עגינה עם חרטום לרציף ולא ירכתיים לרציף?
א.כאשר לא קיים סולם ירידה מהספינה ואצטרך לקפוץ מהחרטום
ב.כאשר הרוח באה מכיוון הירכתיים.
ג.כאשר קיימת בעיה של עומק רדוד באזור הרציף ויש חשש ללוחית ההגה ולמדחף הספינה.
ד.כשארצה יותר פרטיות.

שאלה מס’ 9 היכן נמצא ציר הסיבוב של הספינה?
א. בירכתיים ליד לוח ההגה
ב. בחרטום.
ג. במקום בו נמצא המדחף.
ד. בין התורן לקיל.

שאלה מס’ 10 במהלך תמרון ההיקשרות נדלקה התראת לחץ שמן מה פעולתך?
א. אשפוך מים על המנוע בכדי שיתקרר.
ב. אדמים מנוע מייד.
ג. אזרוק עוגן ברגע שנשמעה ההתראה.
ד. אסיים את הגישה במהירות האפשרית ואדמים מנוע ואאתר את התקלה.
ה. ניתן להמשיך לפחות 10 דקות ללא חשש.

תשובות:

שאלה מס’ 1: א’ | שאלה מס’ 2: ג’ | שאלה מס’ 3: ד’ | שאלה מס’ 4: ג’ | שאלה מס’ 5: א’ | שאלה מס’ 6: א’ | שאלה מס’ 7: ה’ | שאלה מס’ 8: ג’ | שאלה מס’ 9: ד’ | שאלה מס’ 10: ד’

תרגיל מס' 5 - מטאורולוגיה

שאלה מס’ 2 עוצמת הרוח בים מוגדרת ב:
א. 1 מייל ימי / שעה.
ב. 1 מייל ימי / דקה.
ג. 1 מטר / שעה.
ד. 1 ק”מ / שעה.

שאלה מס’ 3 הבריזה בארץ מושפעת מ:
א. כתוצאה של התערבות אפיק פרסי המחליש את הרוח ביום.
ב. הבדלי טמפרטרות בין הים ליבשה במהלך היממה.
ג. ענני קומלונימבוס
ד. אובך שמביאה רמה סיבירית.

שאלה מס’ 4 היכן נמצא את הרוח החזקה ביותר בעוצמתה במפה סינופטית?
א. במרכז השקע במקום בו מתפצלות החזיתות.
ב. באזור בו צפיפות האיזוברים גבוהה ביותר.
ג. באזור בו צפיפות האיזוברים נמוכה ביותר.
ד. תמיד בחזית החמה הרוח החזקה ביותר.

שאלה מס’ 5 אתה נמצא בקו רוחב 35 N ברמה – כיצד תנוע הרוח?
א. נגד כיוון השעון ויוצאת החוצה.
ב. עם כיוון השעון ויוצאת החוצה.
ג. נגד כיוון השעון ונכנסת פנימה.
ד. עם כיוון השעון ונכנסת פנימה.

שאלה מס’ 6 במה מאופיינים ענני קומולונימבוס?
א. מתפתחים בשכבות הגבוהות של האטמוספרה.
ב. עננים אופקיים בגובה רב.
ג. עננים ערמתיים המתחילים בגובה נמוך ונערמים לגובה רב.
ד. הם ללא כמות משקעים רבה.

שאלה מס’ 7 מהם הגורמים המשפיעים על גובה הגל?
א. זמן נשיבת הרוח.
ב. עצמת נשיבת הרוח.
ג. מרחב נשיבה.
ד. כל התשובות נכונות.

שאלה מס’ 8 ענני קומולונימבוס- מה נכון?
א. עננות המאפיינת חזית חמה.
ב.עננות הנוצרת כאשר ישנה יציבות אטמוספרית בכל השכבות.
ג.עננות המתפתחת באופן רב שכבתי.
ד. אין תשובה נכונה.

שאלה מס’ 9 גלי גיבוע- מה המשפט הנכון?
א.גלי גיבוע וגלי רוח יגיעו תמיד מאותו הכיון.
ב.סוולים נוצרים עקב סערה או רוח ממושכת באזור נתון וממשיכים בתנועתם לאיזור אחר.
ג.גלי גיבוע קיימים רק בקירבת חוף.
ד. גלי גיבוע הם תוצר של כוח קוריוליס.

שאלה מס’ 10 רוח קטבטית מה נכון?
א.עולה במעלה ההר בשעות הערב בלבד.
ב.עולה במעלה ההר.
ג.יורדת במהירות רבה במורד ההר.
ד. יורדת במורד ההר ומלווה בגשמים.

שאלה מס’ 11 במה מאופיינים ענני נימבוסטרטוס?
א.ענן ערמתי המולווה בגשמים.
ב.מסמנים מזג אוויר יציב.
ג.יופיעו בחזית קרה כענן ערמתי.
ד. יופיעו בחזית חמה,ענן שכבתי המוריד גשם.

שאלה מס’ 12 ענני צירוס במה מאופינים?
א.עננות נמוכה מתחת ל 3000 רגל.
ב.ענני כבשים בגובה רב.
ג.ענני נוצה בגובה רב,מבשרים על מזג אוויר נוח.
ד.ענן שכבתי גבוה.

תשובות:

שאלה מס’ 1: ב’ | שאלה מס’ 2: א’ | שאלה מס’ 3: ב’ | שאלה מס’ 4: ב’ | שאלה מס’ 5: ב’ | שאלה מס’ 6: ג’ | שאלה מס’ 7: ד’ | שאלה מס’ 8: ד’ | שאלה מס’ 9: ב’ | שאלה מס’ 10: ג’ | שאלה מס’ 11: ב’ | שאלה מס’ 12: ג’

.

תרגיל מס' 6 - מקרים ותגובות ,נטישה והפלגה בים סוער

שאלה מס’ 1 אתה מפליג על מנוע, פרצה שריפה בתא המנוע מהן פעולותיך?
א.פותח את תא המנוע וחונק את האש בשמיכת כיבוי.
ב. מדליק אווררי מנוע בכדי שיקררו את מוקד השריפה.
ג. פותח את תא המנוע ומכבה את השריפה עם מי ים.
ד. מפעיל מטפה אבקה דרך החריר בתא המנוע.

שאלה מס’ 2 מתי נשתמש בעוגן צף כהיגוי חירום?
א. כשכבל ההיגוי נקרע.
ב. כשהאסל נשבר
ג. כשדף ההגה נשבר.
ד. תשובות א’ + ב’ נכונות.

שאלה מס’ 3 מתי נשתמש בידית ההגה (Tiller) ?
א. כשכבל ההיגוי נקרע.
ב. כשהאסל נשבר
ג. כשדף ההגה נשבר.
ד. תשובות א’ + ב’ נכונות.

שאלה מס’ 4 ברוח קידמת מפנה ימני נקרע מעלן החלוץ מהן פעולותיך?
א. ארד לגבית,אשלח אנשים מאובטחים ברתמות לטפל בבעיה.
ב. אפליג עם ראשי בלבד עד לנמל הקרוב.
ג. אשמור קורס ברוח קדמית ואשלח אנשים לחרטום.
ד. אין אפשרות לטפל בבעיה זו בים פתוח.
שאלה מס’ 5 מהו מצב HEAVE TO?
א. מצב בו החלוץ קשור מעל הרוח והראשי מתוח במרכז הספינה.
ב. מצב הישרדות של עמידה עם הרוח.
ג. מצב בו ההגה לעליה לרוח.
ד. א+ג נכונות.

שאלה מס’ 621. מהן הפעולות שנבצע לפני נטישה.
א. שידור מקום כלי השייט.
ב. העברת אנשי הצוות למים.
ג. חגירת אפודות הצלה.
ד. א+ג נכונות.

שאלה מס’ 7 נטשנו את כלי השייט ועברנו לאסדת ההצלה, מתי נשתמש בציוד הפירוטכני?
א. הפעלת אמצעי אחת לכל 6 שעות.
ב. פעם בשעה.
ג. כאשר מבחינים בכלי שיט, כלי טייס, או חוף .
ד. מפעילים לאחר נטישה את כל הציוד.

שאלה מס’ 8 כיצד תפעיל את אסדת ההצלה?
א. להחזיק את חבל נקירת המיכל ולמשוך בחוזקה,לאחר מכן להשליך את האסדה למים,נעזר בעוגן צף באסדה.
ב. לקשור את חבל נקירת המיכל לזקף חרטום, למשוך עד שהאסדה מתנפחת, לאחר מכן להשליך את האסדה,
ג. לקשור את חבל נקירת המיכל לריילינג להשליך למים ולמשוך עד שתתנפח.
ד. לקשור לברווז, לזרוק מעבר לדופן שמתחת לרוח בכדי שהאסדה תתרחק ממני, למשוך את חבל הנקירה ולנפח את האסדה.

שאלה מס’ 9 רכשת במזל טוב ספינה חדשה וברצונך לציידה לפי התקן הנדרש בישראל, היכן תמצא את המידע הדרוש?
א. פרסומים באינטרנט.
ב. נתוני ה IMO.
ג. ע”פ נתונים רישמיים של רשות הספנות והנמלים מחלקת כלי שייט קטנים.
ד. פרסומי האמנה הבינ”ל SOLAS.
ה. היצרן מצייד את כלי השייט בהתאם לגודלו ולמדינה אליה נשלח הכלי.

שאלה מס’ 10 איזה ציוד לא קיים באסדת הצלה:
א. גלולות נגד בחילה.
ב. סכין.
ג. פירוטכני.
ד. VHF.

תשובות:

שאלה מס’ 1: ד’ | שאלה מס’ 2: ג’ | שאלה מס’ 3: ד’ | שאלה מס’ 4: א’ | שאלה מס’ 5: ד’ | שאלה מס’ 6: ד’ | שאלה מס’ 7: ג’ | שאלה מס’ 8: ד’ | שאלה מס’ 9: ג’ | שאלה מס’ 10: ד’


Contact Image

פרטי התקשרות

כתובת

סניף יפו: נמל יפו 10, תל אביב - יפו
סניף הרצליה: מרינה הרצליה בניין המנהלה קומה ראשונה

טלפון/פקס

טלפון: 077-2120366
פקס: 077-2120367

אימייל

[email protected]

Contact Thumbnail

צרו קשר

Call Now Button Top
שינוי גודל גופנים
×