ajax loader

נתונים טכניים של יאכטה סיילור

נתונים טכניים – יאכטה SAILOR

כללי:

אורך כללי (L.O.A) – 10.3 מטר 34 רגל

רוחב מקסימלי (Max Beam) – 3.4 מטר.

שוקע (Draft) – 1.90 מטר

משקל – 8 טון

הסחה – ימנית.

מיכלים:

מיכל דלק – 100 ליטר

מיכל מים – 300 ליטר (150 ליטר * 2)

מנוע:

סוג: Volvo Penta MD 2030

הספק: 29 כוח סוס 21 קילו וואט

סוג דלק: סולר

מספר צילינדרים: 3

קירור: מערכת סגורה

צריכת דלק: 3 ליטר בשעה ב- 1800 סל”ד (סל”ד עבודה)

חשמל:

מתח: 12 וולט

אלנטרנטור: 50 אמפר

מטען: 25 אמפר

מצבר מנוע 55 אמפר שעה

מצבר צרכנים 120 אמפר שעה

משאבות שיפוליים:

חשמלית קבועה – צנטרפוגלית – 5500 ליטר/שעה (הפעלה ידנית’אוטומטית)

ידנית – דיאפרגמה- הפעלה ידנית בקוקפיט (כ- 0.75 ליטר לפימפום)

חשמלית מקלחת – דיאפרגמה

אפשרות ניצול משאבת קירור מנוע (ג’בסקו כ- 30 ליטר לשעה)

עוגנים

ראשי – מחרשה – שרשרת 20 מטר + 50 מטר חבל = סה”כ 70 מטר.

משני – דנפורט – שרשרת 20 מטר + 50 מטר חבל = סה”כ 70 מטר.

שיטת הנעה:

ברך (S-drive)

שאלות עזר

הכנה למעשי – שאלות עזר

להלן קובץ שאלות כפי שנאספו על ידינו במהלך הטסטים ע”פ הבוחנים השונים,

 

v     מה הפעולה הראשונה בעליה על שרטון?

v     נפנוף מפרשים/נטרול מנוע

v     כיצד מסבים את הג’בסקו לשאוב שיפוליים?

v     סגירת ברז מי ים (sea cock), פתיחת באנד אטימה, הוצאת הצינור וטבילתו בשיפוליים (מנוע עובד! במקום לשאוב מי ים שואב שיפוליים!).

v     נדלקה נורית טעינה, מה נבדוק קודם כל?

v     רצועה קרועה.

v     עלה חום מנוע פרט פעולותיך?

v     מוריד סל”ד ומנטרל, בודק פליטת מי ים, בודק מים מתוקים, בודק שמן.

v     תאר פתיחה יזומה ולא יזומה של האסדה?

v     יזומה, קשירת “פוינטר” לברווז, שחרור האסדה מהספינה והטלתה במורד הרוח, משיכה חזקה ב”פוינטר” לניפוח.

v     לא יזומה, ספינה טובעת, 4 מטר מנגנון הידרוססטי משחרר את האסדה מגוף הספינה, 9 מטר נמתח ה”פוינטר” ומנפח את האסדה, כשזו צפה, קריעת ה”פוינטר”.

v     מהי הפעולה הראשונה והשניה כאשר עוברים לאסדה בפתיחה יזומה?

v     קריעת חבל הפוינטר והתרחקות מהספינה הטובעת, שריקת עוגנים צפים.

v     אופיינית מגדלור אשדוד (לבדוק מהמפה)

v     עלה חום מנוע ובעת בדיקת מים מתוקים פרצה שרפה במנוע, מה פעולתך הראשונה?

v     אטימת תא מנוע

v     מה הפעולות הבאות?

v     הדממת מנוע, סגירת ברז דלק, הרחקת בלון גז, פריקת מטף כיבוי דרך החור במדרגות.

v     מהם הפרמטרים לחישוב רדיוס עגינה?

v     אורך החבל/שרשרת ששוחרר + אורך ספינה + 110 מטר בטחון

v     היכן נמצאת משאבת השיפוליים?

v     בבילדג’ הקטן בין המנוע לשולחן בחלק הכי נמוך בספינה.

v     כיצד תבדוק שהיא תקינה?

v     בהנחה שיש קצת מים בבילדג’, אעביר למצב ידני ואבדוק פלטה לדופן.

v     נקרעה רצועה, האם תהיה פלטה לדופן?

v     כן, לא תהיה טעינה וחום מנוע יעלה עם הזמן

v     עלה חום מנוע ואין פליטה, בעת הבדיקה הרחת גומי שרוף במה תחשוד?

v     אימפלור משאבת ג’בסקו נהרס – גומי.

v     כיצד מפעילים פירוטכני?

v     במורד הרוח כלפי מעלה, שחרור נצרה.

v     הפלגת מול חופי אשדוד והינך רוצה למצוא דוויאציה?

v     GPS עם נ.צ. המגדלור ב- Go To, לקיחת תכווין מצפני והשוואה, ההפרש ייתן את שגיאת המצפן, מציאת ה- VAR במפה וקיזוזה. מציאת טרנזיט והשוואה.

v     במהלך ההפלגה לקפריסין נפל ה- GPS למים, כיצד תנהג?

v     אמשיך בניווט DR אנהל רישום כל שעה ע”פ הפיקס האחרון.

v     מצא דוויאציה מול חופי חיפה?

v     מגדלור סטלה מאריס או טרנזיט.

v     מהו הסימן + במפה?

v     סלעים מתחת לפני הים בעומק לא ידוע סכנת ניווט.

v     אופיינית של עכו, על מה יושב האור הירוק?

v     על אי הזבובים, מסומן כחורבות RU מסמן Ruins.

v     יפו, איך נכנסים בלילה? איזה בעיות יש בכניסה?

v     מי שלא יידע אפטר אותו!

v     כשמפליגים על מנוע ואין חשמל, יש אפשרות לשאוב מהשיפוליים?

v     ג’בסקו של המנוע, שיפוליים ידני.

v     למה צריך סטרטר בסוף תהליך הפריימינג?

v     כדי לשחרר אוויר ממשאבת ההזרקה – לחץ גבוה.

v     3 שיטות להדמים מנוע שאינן מהמדומם?

v     אטימת כניסת אוויר, סגירת ברז דלק, אילוץ ידני של הכבל.

v     במהלך הצפה כיצד תדע שמשאבת הג’בסקו שואבת?

v     פלטה לדופן, חום מנוע, שינוי בגובה המים.

v     הערה חשובה,

v     הקראת הנ.צ. של הפיקסים בצורה נכונה לדוגמא, 32 08.12 N 034 45.18 E

v     שלושים ושתיים מעלות שמונה נקודה שתים עשרה דקות צפון

v     אפס שלושים וארבע מעלות ארבעים וחמש נקודה שמונה עשרה דקות מזרח.

חוקי דרך

v     אותו מפנה, מעל הרוח מפנה למתחת לרוח. מפנים לי שומר קורס ומהירות.

v     אני מפנה שמאלי, מולי מפנה ימני אני מפנה דרך הירכתיים.

v     אני מפרשית עם מנוע – ממוכן, משמאלי גורר (ממוכן), הוא מפנה, הרואה מימין מפנה אני שומר קורס ומהירות.

v     מולי צוללן (ביום דגל, בלילה מוגבל) לא עושה דרכו במים, אני מפנה שומר 200 מטר.

v     מולי מפרשית בירכתיים, אני ללא שליטה אך עושה דרכי במים, אני עוקף ולכן מפנה!

v     מולי חרטום של מוגבל עם מכשול בדופן ימין, מפנה ימינה לכיוון הדופן הנקייה שלו

v     כדור עם דגל מרובע – מצוקה. ניגש לעזור.

v     מולי נתב דופן ימין, הוא מפנה אני שומר קורס ומהירות.

v     מולי על שרטון דופן שמאל אני עוצר וחוזר על עקבותיי בכל מקרה פינוי יהיה דרך הירכתיים בכדי לא לעלות על השרטון.

v     אני מפרשית מולי ירכתיים של מפרשית, אני עוקף אני מפנה.

מנוע

v     מה הבדיקות לפני ואחרי הנעת המנוע?

v     לפני: דלק, שמן, מים, רצועה. אחרי: נוריות, מי ים, הצמדות.

v     כיצד תגיב כשנוריות חיווי דולקות (מים, שמן, טעינה).

v     למה מנוע הדמים? אויר/סתימה במערכת דלק, חבל במדחף (מדמים עם ההצמדה!)

v     כיצד נטפל באויר/מים במערכת דלק?  אויר: פרימינג, מים: ספרטור.

v     כיצד תגיב בהדממת מנוע? תלוי במיקום והרוח: חלוץ, עוגן, פנדרים חבלים והסחפות לרציף.

v     כיצד מחליפים רצועה/אימפלור?

v      כיצד משתמשים במיכל דלק רזרבי? 3 יציאות, מנוע, עודפים, נשם.

v     למה המנוע עולה בטורים והסירה לא זזה? כבל תשלובת קרוע, נפל המדחף.

v     צבעי עשן ושמן? עשן: לבן – מים בדלק, כחול – שמן בדלק, שחור – יחס דלק אויר.   שמן: אפור – מים, דליל – דלק.

v     סיבות לעליית חום מנוע? חוסר שמן, סל”ד גבוה, מערכת סגורה – חוסר מים. סקופ מי ים סתום (שקית).

v     בדיקות שמן מה נבדוק? כמות וגוון.

v     כיצד נמנע ריקון מצברים? שעון מתח והכרת הצרכנים, נניע מנוע בזמן.

v     כיצד שואבים שמן? עם משאבה מהמדיד.

v     כיצד נדע שנקרעה רצועה? נורית טעינה ואח”כ נורית חום מנוע.

v     כל כמה זמן נחליף שמן במנוע?

v     כיצד נשתמש במשאבת הג’בסקו לשאיבת שיפוליים?

v     3 שיטות להדמים מנוע שאינן מהמדומם.

v     כיצד נבחין בטעינת יתר? סימנים: ריח גופרית, עבודת צרכנים לא תקינה. נבדוק שעון מתח, אם יש טעינת יתר ניתן לנתק את האלטרנטור מהמצברים.

מפרשים

v     ראשי נקרע למטה מה תעשה? צמצם אותו

v     מעלן קרוע מה נעשה? טופינג ליפט או מעלן אחר.

v     השפעת המפרשים על היאכטה, ראשי מעלה חלוץ מוריד.

v     Heave To כהה מדי לרוח כיצד נתקן? צמצם חלוץ

v     כיצד נבדוק איזון מפרשים? הגה במרכז, מה הסירה עושה?

v     איזה מפרש תצמצם ראשון? ראשי.

v     איזה רוח מפליגים הכי מהר? צד קהה, לפני שהסירה עוברת לדחף.

v     מה קורה במכת רוח? עולים לרוח.

עגינה

v     מה עומק עגינה מינימלי ומקסימלי? מינ’: שוקע + גאות ושפל + בטחון. מקס’: אורך החבל לחלק ל-3. אורך משך העוגן 50 מטר חבל + 20 מטר שרשרת = סה”כ 70.

v     למה העוגן תמיד יחובר לספינה על חבל? ניתוק חרום.

v     מה נעשה כשהעוגן נתקע? טבעת אמיר, מנוע, סימון וניתוק, צלילה.

v     מה נעשה כשהעוגן נגרר? הוספת חבל עגינה מחדש.

v     איזה טווח בטיחות נשמור ממכשולים (רדיוס עגינה)? אורך החבל + אורך הסירה + בטחון.

מטאורולוגיה

v     מה זה בריזה?

v     מה זה שקע קפריסאי ושקע חזיתי?

v     טבלת בופור? =5X  -5

כללי

v     כמה מותר להתקרב לחוף? 300 מטר.

v     בירוקרטיה יציאה מהארץ וכניסה לארץ זרה? יציאה: מרינה, מכס, בקורת גבולות. כניסה: כנ”ל + משרד הבריאות.

v     דגלי חובה? A,B,C,N,O,Q דגלי מצוקה C + N. דגלים בכניסה למדינה? רישום מארחת ו- Q.

v     סכנת התנגשות? טווח נסגר ותכווין פחות או יותר קבוע.

v     לחיצת Distress  ב- DSC, 5 שניות מגיע לכל תחנות האלחוט בטווח הקליטה.

v     נתוני ספינה.

v     עוגן צף? שחרור 30 מטר חבל או יותר, גל וחצי. בולם ושומר ירכתיין לרוח ולגלים.

v     גרירה? חבל: ניילון עבה, קשירה: משולש גרירה או חביקה, צריכת הדלק עולה משמעותית.

v     מצבי השרדות? Heave to, Run Before

v     תעודות חובה? חופי: רישום, רשיון שייט, ביטוח, משיט 30, ת.ז. בינ”ל: אסדה, תחנת אלחוט, משיט 60, דרכון.

v     סוגי משאבות?

v     אמצעי שאיבת חרום? שיפוליים, אוטו’ + ידני, משאבה ניידת ידנית, משאבת מקלחת, דליים, ג’בסקו.

v     חיבור מצברים? במקביל.

v     חישוב שגיאת מצפן ו/או דוויאציה? טרנזיט או GPS.

v     מהם השטחים האסורים ואיפה נתעדכן לגביהם? במפה, NAVTEX, לוח מודעות, מרינות, Notices to Mariners.

v     הפרש בין UTC ל- LMT שעתיים בחורף שלוש בקיץ.

v     עקרונות עבודה, DSC, SART, EPIRB

v     שחרור אסדה יזום ואוטומטי?

v     איזה ציוד יש על אסדת ההצלה?

v     איזה ציוד דורש בדיקות תוקף? מטפים, פירוטכני, אסדה, תיק עזרה ראשונה

v     פתחים למי ים? Sea cocks, מד עומק, מד מהירות, ציר מדחף.

v     למה למשאבת בילג’ מצב כבוי? למנוע שפיכת שמנים.

v     פעולות כשתשאיר יאכטה במרינה לאורך זמן? לנתק חשמל, גז ודלק, לעבות קשירה, לסגורseacocks

v     הפלגת מפנה ימין קיבלת זבנג בדופן שמאל? החלפת מפנה ובדיקת נזקים.

v     סערה דר’ מערב 100 מייל מהארץ? Run before  לחיפה

v     מה זה תחום שייט מותר 4? בינ”ל פירוט ברשיון שיט

v     מה תעשה עם פירוטכני ישן? למשטרה

v     מתי תשתמש בריתמה? סערה, לילה, ערפל, לבד על הסיפון

v     מתי מפסיקים ללחוץ על המטף? כשפורקים אותו

v     תורן נפל מה תעשה? ניתוק חבלים וונטות, הפעלת מנוע, חיבור אנטנה רזרבית לvhf.

v     התקלקל ה gps מה תעשה ומה הנק’ הראשונה בה תבחין ביבשה? D.R, הנק’ הגבוהה ביותר.

v     כיצד תפעל במקרה של דליפת גז? סגירת ברז גז ואוורור השיפוליים.

v     מדוע ומתי מותר טריקולור? מפרשית קטנה לשם חסכון בחשמל.

v     מה היתרון של navtex? טווח קליטה.

v     איך נרים אדם מחוסר הכרה? בעזרת אחד המעלנים.

v     תוקף תעודת רישום? אין לה תוקף

v     למה איכפת מכבל תת ימי? לא נדוג או נעגון

v     שריפה בקוקפיט? קודם כל להרחיק בלון גז

v     למה משמשת שמיכת כיבוי? שריפה במטבח.

v     מה מקשר בין לוח הגה להגה? קוואדרנט.

v     טווחי קליטה ב-?vhf בין כלי שיט : 10-20 מייל, לתחנת חוף: 30-40 מייל.

v     האם כלי שייט יכולים לתקשר על ערוץ 25/26/27 ? לא אלו ערוצי דופלקס.

v     מה זה dw? Dual watch עבודה על ערוץ כלשהו תוך כדי האזנה ל-16

v     למה המחוג הקטן בברומטר? לזהות שינוי בלחץ הברומטרי.

v     מה זה אדום לבן אדום ללא אורות ניווט? צוללן בלילה.

v     לאן מחובר בסיס ונטה? שידרית הספינה.

v     מה זה Adjoining chart? המפה הממשיכה לכיוון מסוים

v     מה זה notice to marriners? הודעות לימאים, מפורסמות במשרדי המרינה

v     לאן יספיק הדלק ובאיזה אחוז ממיכל הדלק תשתמש?

v     אין חשמל בלילה מה תעשה? אדליק פנס.

v     מתי תחליט לנטוש? שהות על הספינה מהווה סכנת חיים.

v     מהו חוק התעלות? כלי שייט יפנה דרך לכלי שייט הנמצא בתעלה צרה.

v     מהו סדר קשירת ושחרור חבלים? לקשור קודם חבל במעלה הרוח ולשחררו אחרון.

v     כיצד נראה דגל B בלילה? אור אדום סביב.

v     מתי נרגיש רוח הכי חזקה ומדוע? בקידמית כתוצאה מרוח פנים.

v     מה זה בומג’ק?

v     מה זה טופינג ליפט?

v     האם עומק במפה תמיד נכון? עומק בזמן שפל מקס’

v     כיצד נדע אילו מפות נדרשות להפלגה מסוימת? קטלוג מפות של האדמירליות הבריטית.

v     כיצד נקבל אפיונים ותיאורים של מגדלורים? list of light house של האדמירליות

v     מידע על תחנות רדיו? list of coast station של האדמירליות

v     איך משדרים הודעה ב-navtex? נווטקס רק מקבל הודעות ולא שולח.

v     מה סוג העוגן שלנו ולאיזה קרקע הוא מתאים?

v     מבקשים גרירה–אתה חייב?מה תבדוק?חובתי להציל חיים במצוקה. אבדוק: גודל כלי שיט, חבל, דלק.

v     מה אורך חבל מצוף טבעת אמיר? עומק המים+קצת

v     עומק מינ’ בהפלגה באיזורינו? לכל אחד גבול אדום שלו, שלי 10 מטר.

v     כיצד מדליקים תאורה במצפן? אורות ניווט

v     מה קורה כשנגמרים המים באסדה? כלי לאיסוף מים.

v     פעולות שתנקוט בעת שיט בערפל? הורד מהירות, מנוע בהיכון, תצפית וקשב מוגברים, צפירות ערפל.

v     איזה גלגל הצלה תזרוק? תמיד זה עם הפנס.

v     מה הציוד שנמצא על אסדת ההצלה?

v     כיצד תפעל כשעשן מיוצא מתא מנוע?

v     פעולות מיידיות כשכלי שייט לא מפנה לך דרך? האט, עצור, פינוי דרך לכיוון הדופן הרחוקה ממנו.

v     שדר הודעת מצוקה: ספינה טובעת, אתה נוטש ללא מכשיר קשר.

v     כיצד תמנע ריקון מצברים בהפלגת מפרשים? בדיקת שעון מתח ו הכרת הצרכנים בספינה.

הכנות לפני יציאה לים

דף הכנות ליציאה לים עבור סקיפר תורן

 

  1. עוד בעת השהות ברציף יש להסתכל ויזואלית ולבחון את הסירה האם קשורה ורתוקה היטב, האם יש לקשור אותה בצורה בטוחה יותר לפני העלייה עליה ובכלל שהסירה לא ניזוקה ושאפשר מבחינה חיצונית כמובן להפליג עליה בבטחה, פחות או יותר…
  2. עלייה לסירה בצורה מבוקרת וחלוקת תפקידים בין כל אנשי הצוות לבדיקה כוללנית ופרטנית של הסירה מחרטום לירכתיים. בדיקה זו תכלול בין השאר:

א.      עוגן וכננת עוגן– קשור היטב לסירה.

ב.      ונטות – מאובטחות בעזרת סיכות ומוגנות בעזרת שרוול פלסטיק.

ג.        סיפונים נקיים.

ד.      מיתרים ומעלנים תקינים.

ה.      פתיחת הלייזי-פאק והתאמתו להפלגה לים.

ו.        אטימות הסירה וקשירת חפצים לא מאובטחים.

ז.       בדיקת הסירה בתחתיתה כולל הרמת פיולים ובדיקת בילדג’ים.

ח.      חשמל ומתח חוף.

ט.      בדיקת מנוע ונוזלים.

י.        בדיקת היגוי, היצמדות, בקרת לוח הגה.

  1. לאחר וידוא על ידי כל הצוות שכל הנעשה בוצע ניתן להתחיל את המהלכים של היציאה לים. גם כאן נדרשת עזרת הצוות ובכלל בכל מהלך ההפלגה.
  2. בירור עוצמת הרוח וכיוונה והחלטה האם לצאת לגמרי מהמרינה או להישאר בתחום הסגור של המרינה בלבד.
  3. בדיקת הילוכים בשילוב מנוע לאחור וקדימה בעזרת מתיחות ושחרור חבלי ההיקשרות.
  4. שליחת איש צוות מלווה בגאנץ’ לחרטום הסירה בכדי להודיע על סירות שמגיעות לאזור ועל כל הודעה רלוונטית שהוא רואה לנכון לעדכן את הסקיפר. בכלל, שליטה קדמית של איש חרטום.
  5. הצבת איש צוות מלווה בגאנץ’ בירכתי הסירה בכדי לסייע ככוח עזר נוסף במתן עזרה במידה והסירה עולה על מכשול ובכלל להודיע על מפגעים שנמצאים באזור ולהוות לסקיפר עין נוספת בזמן הוצאת הסירה מהמרינה. לתת דיווח בכל הודעה רלוונטית שהוא רואה לנכון לעדכן את הסקיפר. בכלל, שליטה אחורית של איש ירכתיים.
  6. בירור לגבי נקודת היערכות להרמת מפרשים. החלטה לגבי הרמת המפרש הראשי ולגבי המפרש החלוץ והכנות מקדימות.
  7. הכנסת פנדרים לסירה לפני היציאה לגמרי משטח המרינה.
  8. בשטח היציאה מהמרינה עצמה יש להעלות סל”ד בכדי להתגבר על הזרמים היוצאים והנכנסים ולתפעל את מהירות הסירה בצורה האופטימאלית.

קישורים


Contact Image

פרטי התקשרות

כתובת

סניף יפו: נמל יפו 10, תל אביב - יפו
סניף הרצליה: מרינה הרצליה בניין המנהלה קומה ראשונה

טלפון/פקס

טלפון: 077-2120366
פקס: 077-2120367

אימייל

[email protected]

Contact Thumbnail

צרו קשר

Call Now Button Top
שינוי גודל גופנים
×